Czy benzyna ma dwumasę? Czy silnik benzynowy ma dwumas?
Tak jak w tytule – czy benzyna ma dwumasę? Czy silnik benzynowy ma dwumas? Jak sprawdzić, czy samochód ma koło dwumasowe?
6 Odpowiedzi
Tak, silniki benzynowe mają dwumasę. W starych mercedesach benzynowych coś takiego na pewno robiono. A czy w nowszych autach, tego nie wiem.
Obecnie też w bardzo wielu samochodach benzynowych jest dwumasa. To nie jest tak, że tylko w dieslu to jest. Nie wiem, kto to wymyślił, że tylko w dieslu.
Koło dwumasowe w samochodzie z silnikiem benzynowym służy do tego samego, co koło dwumasowe w silniku z dieslem.
Najważniejsze jego zadanie to stłumienie drgań. Jeśli ktoś wam mówi, że to jest tylko po to, aby naciągnąć na duże koszta przy wymienianiu, to możecie wyśmiać taką osobę.
Przy mocnych silnikach sprzęgło jednomasowe po prostu nie jest sobie w stanie poradzić. A moc silników współczesnych stale rośnie, coraz szybsze bryki kupujemy. A dodatkowo robi się coraz mniejsze silniki z coraz większą mocą, przez co drgania są jeszcze większe.
Dwumasowe koło zamachowe likwiduje te drgania. W związku z tym skrzynia biegów nie jest obciążana tymi drganiami i jej trwałość jest wydłużona. Komfort jazdy oczywiście też jest znacznie większy, auto nie będzie się całe telepotać przy większych obrotach.
Czasem benzyna (silnik benzynowy) ma dwumasę, czasem nie. To oczywiście zależy do modelu. Nie można jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Tak samo, jak nie można powiedzieć, czy telewizor ma 4K. To zależy tak naprawdę od telewizora.
Może mieć dwumasę, nie jest to tylko domena diesli. Silnik benzynowy także może mieć.
Tak, silnik benzynowy może mieć dwumasę, która jest częścią układu napędowego. Dwumasa, inaczej zwana kołem dwumasowym, służy do zmniejszenia drgań generowanych przez silnik podczas pracy.
Jest to szczególnie ważne w silnikach o nierównomiernym cyklu pracy, takich jak silniki czterocylindrowe. Dwumasa to zaawansowane technologicznie urządzenie w skrzyni biegów, które poprawia komfort jazdy i zmniejsza hałas. Wymiana dwumasy jest jednak kosztowna, dlatego niektórzy producenci decydują się na inne rozwiązania, takie jak sprzęgła o zwiększonej sztywności.