Wady i zalety reklamy radiowej
Jakie są zalety reklamy radiowej? Jakie wady ma reklama radiowa? Czy warto inwestować w reklamy radiowe?
2 Odpowiedzi
Jak każda forma reklamy również reklama radiowa ma swoje plusy i minusy. Do zalet owej reklamy zaliczamy:
- łatwość odbioru – niezależnie od tego, co robi potencjalny odbiorca, reklama radiowa poprzez swoją formę może dotrzeć do niego w większości sytuacji życiowych, np. podczas jazdy samochodem
- szeroki zasięg – reklama radiowa występować może jako reklama lokalna, krajowa, bądź też nawet międzynarodowa, dlatego też może ona dotrzeć do bardzo dużej rzeszy potencjalnych odbiorców jeżeli tylko reklamodawca zechce zdecydować się i ponieść koszty reklamy na szerszą skalę
- niskie koszty produkcji – reklama w radiu, porównując ją z innymi tego typu tradycyjnymi formami, jest zdecydowanie jedną z tańszych sposobów promowania
- prostota, zrozumiałość, łatwość przekazu – reklama radiowa należy do zwykłych, prostych form przekazu, bowiem stosuje się w jej przypadku jedynie głos, ewentualnie melodię
- Wymaga ona od odbiorcy użycia jedynie zmysłu słuchu, nie musi się on jej przyglądać, a tym bardziej przetwarzać jej, czy też domyślać się co jest na danym obrazku bądź też filmiku.
- dotarcie do różnych segmentów odbiorców – reklama radiowa dotrzeć może do tych odbiorców, którzy rzadko kiedy korzystają z internetu czy też telewizora
Reklama radiowa posiada również swoje określone wady, pośród których z pewnością wymienić można:
- nietrwałość, ulotność – reklama radiowa nie występuje w formie rzeczowej, nie da się jej nabyć, dotknąć, obejrzeć, czy też zachować, w związku z tym jest ulotna i w niektórych przypadkach przez to może być mniej zapamiętywalna
- brak konkurowania formą – wszelkie reklamy radiowe są praktycznie identyczne: głos + muzyka, prosty przekaz. Dlatego też taką formą reklamy bardzo ciężko jest się wyróżnić z tłumu i sprawić by potencjalny odbiorca zwrócił uwagę właśnie na tą, a nie inną reklamę
- zatłoczony środek przekazu reklamy – radio bywa dość mocno zatłoczoną formą przekazywania reklamy. Jest w nim sporo informacji, ponadto co chwilę emitowane są różnorodne utwory, w związku z czym bardzo ciężko jest się przebić daną reklamą pośród wszystkich innych emitowanych informacji.
- podobnie jak w przypadku prasy, tak i tutaj trudno dokonać precyzyjnej analizy ruchu pozyskanego za pośrednictwem radia. Radio często wspomaga kampanie reklamowe, w których nacisk położony jest na inne kanały, jak np. telewizja czy internet.
Moim zdaniem warto zainwestować w reklamę radiową taką lokalną, szczególnie jeśli nasze usługi takie są np. fryzjer czy kosmetyczka.
Reklama radiowa jest bardzo dobra, bo dużo ludzi słucha radia w aucie i jak lecą reklamy, to mało kto zmienia stację. Po prostu słucha się tych reklam.
Ale reklama w internecie też jest dobra. Jak się znasz i zrobisz sobie kampanię Google Ads, Facebook, czy bezpośrednio na jakichś portalach, to można mieć naprawdę dobre efekty.