Biuro w domu – jak wliczyć w koszta?
Posiadam biuro w domu. Zajmuje ono około 20% całej powierzchni domowej. Czy mogę w związku z tym np. 20% rachunków za prąd, gaz itd. wliczać w koszta? Albo jak kupuję węgiel – mogę 20% wrzucić w koszta?
10 Odpowiedzi
Przeliczasz w stosunku do powierzchni. Czyli jak biuro zajmuje 20% powierzchni, tyle wliczasz w koszta – węgiel też możesz – 20%. Prąd, gaz, wszystko. Tylko musisz naprawdę realnie wyliczyć tę powierzchnię, bo jak koszta wyjdą za duże, to skarbówkę będziesz mieć na głowie.
Aby wliczyć biuro w domu w koszty, trzeba wyliczyć, jaką powierzchnię domu zajmuje biuro. Jeśli dom ma 150 m2, a biuro ma 30 m2, to 20% wliczasz w koszta, ponieważ 30 m2 ze 15 to 20%.
oczywiście, że możesz:) trochę zabawy z tym będzie by powyliczać z np. rachunków te 20% któe możesz wliczyć w koszta,ale myślę że warto
Jak masz biuro w domu, to koszta wyliczasz na podstawie procentu powierzchni całego domu. Polecam Ci skorzystać w tej kwestii z księgowości infakt, oni we wszystkim Ci doradzą i nie musisz się martwić, że coś źle ustalisz. Ja niedawno wykupiłem infakt, a moja siostra jest tam 5 lat i nieraz uratowali jej skórę. Tutaj masz link, gdzie możesz zarejestrować się ze zniżką:
Co do tego co pisze przedmówczyni – też mam infakt i to prawda że tam wszystko objaśnią i są bardzo pomocni.
Biuro w domu przelicza się w stosunku do powierzchni biura do reszty domu czy mieszkania. Nawet, jak mało rzeczy związanych z biurem w domu możesz wliczyć w koszty, to opłaca się. Szczególnie w dużym mieście, gdzie musisz masę czasu spędzić na dojazdy. Osoby mające biuro w domu czasem oszczędzają dzięki temu nawet 2 godziny dziennie. A dla przedsiębiorcy czas to pieniądz.
Biuro wliczasz w ten sposób, że musisz wyliczyć powierzchnię w stosunku do reszty domu. Ale jak kupujesz coś typowo do biura, np. monitor do pracy, czy biurko, to już taki element wliczasz w całości w koszty działalności.
Wyliczasz procent powierzchni w stosunku do całego domu. Ale jak to dokładnie wygląda pod względem formalności tego nie wiem, bo robiła to za mnie księgowa.
Jeśli masz możliwość pracowania z domu to jak najbardziej jest to świetny pomysł. Tak jak wyżej napisano to zależy od powierzchni. Można zaoszczędzić na czasie i na paliwie, a także na stresie stania w korkach.
Ja próbowałam pracować z domu, ale nie udało się. Wydajności mi bardzo spadła. Na szczęście udało mi się znaleźć biuro bardzo blisko. Praca z domu jest bardzo trudna, jeśli chodzi o motywację i dyscyplinę.
Bez problemu możesz wliczyć sobie w koszty takie rzeczy, jak żarówki, listwy przeciwprzepięciowe, filtr do ekspresu do kawy. Wszelkie artykuły biurowe typu długopisy, papier oraz sprzęt komputerowy także można wliczyć w koszty. Również smartphone, tablet i laptop, jeśli wykorzystujesz w pracy.