Play u usługa chwilowo niedostępna – spróbuj później
Jakiś czas temu zakupiłem nowy starter Play Fresh, dokonałem zmiany swojej taryfy na „Darmowe SMSy do wszystkich sieci”.
Następnie doładowałem konto kwotą 30 PLN.
Kiedy teraz chcę kupić pakiet przez play24 25mb w cenie 3 zł, pojawia się komunikat „Usługa chwilowo niedostępna – spróbuj później”. Wykupienie pakietu kodem *111*212*1# nie pomogło.
Możecie pomóc?
11 Odpowiedzi
Upewnij się, że próbujesz zamówić właściwy pakiet dla właściwej taryfy. Druga sprawa, to trzeba chwilę odczekać od zmiany taryfy, mogło jeszcze nie załapać. Najlepiej próbuj na drugi dzień po zmianie taryfy, zmiany mogą potrwać do 24 godzin chyba.
A jak nadal będzie komunikat że usługa chwilowo niedostępna, to spróbuj to co napisano powyżej lub udaj się do salonu Play.
Najczęściej komunikat że usługa chwilowo niedostępna wyświetla się, gdy:
- Masz taryfę niezgodną z tym, co chcesz zamówić
- Taryfa jeszcze się nie aktywowała
Od strony play czy innych operatorów takie błędy nie występują, chyba że raz do roku jak jest przeciążenie, np. w Sylwestra albo święta.
Gdy ja mam jakiś problem, to zaglądam do salonu play, jak jestem w pobliżu. Miałem kiedyś ten komunikat że usługa chwilowo niedostępna i okazało się, tak jak pisano powyżej, że zły pakiet dla złej taryfy chciałem zamówić. Powinni zmienić te komunikaty na bardziej przejrzyste.
Gdy masz komunikat, że usługa chwilowo niedostępna, to operator może być chwilowo bardzo obciążony. Albo używasz kodów aktywowania usługi, które są już nieaktualne.
Może też być tak, że masz błędny kod w stosunku do taryfy. Jak nie możesz w żaden sposób przezwyciężyć problemu, zadzwoń do biura obsługi play albo idź do salonu.
Gdy masz permanentnie komunikat „Usługa chwilowo niedostępna”, oznacza to, że próbujesz kupić pakiet nieprzysługujący w twojej taryfie. Spróbuj w takie sytuacji zrobić to w panelu play24, albo zadzwonić do BOK, albo ostatecznie idź do salonu. Ale w salonach nie lubią, jak im się głowę zawraca takimi duperelami bo nikt im za to nie płaci.
Dokładnie to samo było u mojego ojca jak chciałam mu wykupić pakiet, bo on ma play na kartę. Ostatecznie poszliśmy do salonu play i tam się okazało, że miał złą taryfę. Już jest ok, pakiet się wykupuje i komunikat „usługa chwilowo niedostępna, spróbuj później” nie pojawia się.
Ja podczas kilku lat użytkowania play nauczyłem się, że jak jest komunikat „usługa chwilowo niedostępna – spróbuj później”, to najczęściej jest to błąd po mojej stronie, a nie po stronie operatora play. Albo źle coś zamawiacie, coś macie źle ustawione, albo zasięgu nie ma. Zawsze coś.
Ja też jestem w play i raz to miałem. Utrzymywało się bardzo długo. Aż w końcu zadzwoniłem na infolinię i wszystko mi tam sprawdzili i ustawili.
Takie błędy to najczęściej wina u człowieka, a nie w sieci. Jeszcze mi się nie zdarzyło, aby w play mieli jakiś błąd. Jak coś nie działa, najczęściej ja czegoś nie wiedziałem lub źle robiłem.
Zadzwoń do Boku w przypadku powtarzającego się ciągle komunikatu, tam się bardzo szybko załatwi pewne sprawy i nie ma żadnego stresu a nie problemu. Oni tam wszystko widzą i wszystko się wyjaśni. pewne rzeczy można też sprawdzić w aplikacji Play, ja mam taką aplikację u mnie na Androidzie zainstalowaną w Motoroli.
Miałem podobny problem z trochę innych okolicznościach i dopiero w salonie mi z tym pomogli. Co prawda nie próbowałem dzwonić do biura obsługi klienta, może tam też by pomogli.
To prawda. U mnie to trwało przez 3 dni, aż w końcu zorientowałem się, że coś robię źle 🙂