Jak często wymieniać rozrząd w passacie? Wymiana rozrządu
Jak często w swoich passatach wymieniacie rozrząd? Niedawno kupiliśmy volkswagena passata 6-letniego. Jak często w passacie powinno się wymieniać rozrząd?
8 Odpowiedzi
Rozrząd w passacie najlepiej wymieniać co 100 tys. kilometrów. Łatwo zapamiętać taki dystans. Tylko nie dłużej, bo sobie tylko pogorszysz sytuację.
100 tys. kilometrów to za dużo na wymianę rozrządu w passacie, maksymalnie 90 tys. kilometrów i trzeba wymienić rozrząd. A najlepiej wymienić tak co 60-70 tys. kilometrów, wtedy nie ryzykujesz, że gdzieś w drodze Ci padnie.
Ja wymieniałem rozrząd w passacie po przejechaniu 80 tys. km. A dokładnie po 82 tys. Mechanik mi zalecił wymienić, a to uczciwy facet i zawsze go słucham, więc wymieniłem ten rozrząd.
Ja ostatnio wymieniłem rozrząd po przejechaniu 110 tys. km. Mechanik powiedział, że jeszcze trochę i bym się doigrał. Nie zwlekajcie z wymianą, lepiej zrobić to przed czasem niż po czasie.
Mnie mechanik zasugerował wymianę, jak miałem na liczniku 95 tys. A mój mechanik to dobry mechanik, więc ten rozrząd w passacie wymieniłem.
W wielu modelach samochodów mniej więcej przy tym dystansie, albo trochę większym, trzeba wymieniać rozrząd. Nic nie jest niezniszczalne.
Zdaje się, że najrozsądniej jest wymienić w passacie rozrząd po przejechaniu 100 tysięcy kilometrów. Mój zaufany mechanik tak robi.
Przeważnie w samochodach rozrząd wymienia się co około 100000 km. Czasami trochę więcej.
Zalecany interwał wymiany paska rozrządu w modelach VW Passat z silnikiem 2.0T FSI wynosi 110 000 mil (ok. 177 000 km), ale zaleca się wymianę paska co 90 000 mil (ok. 145 000 km).
Ważne jest również dokładne sprawdzenie wszystkich komponentów przed osiągnięciem zalecanego interwału. Harmonogram konserwacji silnika 2.0T przewiduje kontrole co 60 000, 80 000 i 100 000 mil.
Trwałość paska rozrządu i jego komponentów zależy od różnych czynników, takich jak czas pracy silnika na biegu jałowym czy przeprowadzanie konserwacji. Poprawne zamontowanie i przestrzeganie procedur fabrycznych są kluczowe dla wydłużenia żywotności nowych komponentów paska rozrządu.