Czy trzeba informować pracodawcę o zwolnieniu lekarskim?
Czy trzeba informować pracodawcę o zwolnieniu lekarskim? Czy trzeba powiadomić firmę, w której pracuję o zwolnieniu lekarskim? Czy nie muszę tego robić? To duża firma i nie wiem, czy mam tam dzwonić do biura czy kadrowej, czy nie.
6 Odpowiedzi
Oczywiście, że trzeba ich poinformować, przecież nie bedzie Cię w pracy przez jakiś czas i nie bedziesz wykonywać obowiązków pewnie. Nawet w dużej firmie są przełożeni, którzy kontrolują pracowników i to do nich powinieneś najszybciej jak to możliwe przekazać tę informację.
Nie wiem skąd pomysł, że nie trzeba? To należy zrobić zaraz potem jak już wiesz, że nie będzie cię w pracy. Najlepiej to zrobić, nie tego dnia, od którego masz zwolnienie, a dzień przed. Zawsze należy uprzedzić innych, że cię nie będzie. To leży nie tylko w dobrym tonie, ale w obowiązku. Zakładam, że nie lubisz jak się z kimś umawiasz, czekasz a ta osoba nie przychodzi. To tak samo jest z szefostwem.
Tak, trzeba. Zawsze mnie irytowało jak pracowałem w jednej firmie, jak ktoś o 5:00 rano dzwonił i mówi, że nie przyjdzie do pracy, a miał tego dnia być o 6:00. Totalny brak odpowiedzialności, lekceważenie pracy i buractwo. Choć gorsze było jeszcze to, jak pracownik sobie w ogóle postanowił nie przyjść i nawet nie poinformował o tym w ogóle. Tylko trzeba było wydzwaniać. Gdyby ode mnie to zależało to bym zwolnił od razu.
Tak, należy o tym informować. Niepoinformowanie jest nieodpowiedzialnym zachowaniem i powinny być od tego wyciągane konsekwencje. Zresztą w wielu firmach są.
Oczywiście, że należy poinformować pracodawcę o tym, że mamy zwolnienie lekarskie i nie stawimy się do pracy. Obecnie e-zwolnienie automatycznie idzie do pracodawcy, ale pracownik i tak we własnym zakresie powinien poinformować o swojej nieobecności.
Tak. O zwolnieniu lekarskim należy poinformować szefa. Musi przecież jakoś zorganizować pracę pod Twoją nieobecność. Musi wiedzieć jak długo Cię nie będzie.