Czy praca i edukacja zmieniają świat? Jeśli tak, to jak?
Czy praca i edukacja zmieniają świat? A jeśli tak, to w jaki sposób praca i edukacja zmieniają świat? Jaki wpływ na świat mają praca i edukacja?
5 Odpowiedzi
Oczywiście, że zmeiniają świat. Żeby to sobie uświadomić wystarczy jeśli wyobrazisz sobie świat w którym ludzie nie mają zupełnie żadnej edukacji i nie ma firm i przedsiębiorstw gdzie chodzą do pracy. Ciekawie by to wyglądało, prawda?
Edukacja niesamowicie zmienia świat. Brak edukacji jest przyczyną wszystkich problemów na świecie.
Brak edukacji jest odpowiedzialny za wojny, niechęć ludzi do szczepienia się, podatność na manipulację (widzowie TVP w Polsce, wierzący w to, co jest w TVP, to w większości ludzie z wykształceniem podstawowym, zawodowym lub żadnym – łatwi w manipulowaniu).
Przez brak edukacji wiele osób nie bierze na poważnie zmian klimatycznych na świecie – uwierzą, jak już będą umierać z głodu, lub utoną, lub się uduszą, lub zamarzną, lub spłoną w pożarach (jest wiele scenariuszy).
Brak edukacji powoduje, iż rodzice dzieci są niekompetentni, stosują przemoc (fizyczną lub emocjonalną) i potem dzieci mają w wieku dorosłym problemu, lub wyrastają na kryminalistów.
Brak edukacji elit rządzących w Polsce i Europie powoduje, że od 20 lat wydało się biliony euro na import ropy i gazu z Rosji, kiedy można była choćby 20% tego przeznaczyć na energię odnawialną i Europa byłaby czysta jak łza i niezależna od nikogo. Ale brak edukacji, myślenie o własnych interesach, egoizm – to wszystko powoduje, iż świat stoi w miejscu.
Brak edukacji powoduje, iż ludzie nie wierzą w postęp, boją się nowych rzeczy, innowacji, ulepszenia swojego życia.
Brak edukacji powoduje też wzrost fanatyzmu religijnego i ogólnie religijności (religijność przeważnie idzie w parze z wypaczeniem człowieczeństwa – dojrzały emocjonalnie człowiek nie potrzebuje religii, aby być dobrym).
Mógłbym wymienić jeszcze tuzin negatywnych rzeczy, jakie powoduje brak edukacji.
Kraje biedne są biedne w dużym stopniu dlatego, że nie ma tam edukacji. I pieniędzy na edukację, rozwój, pracę dla ludzi. Ale to głębszy temat.
Praca i edukacja zmieniają świat.
Dzięki edukacji i pracy mamy szczepionki – nie ma już epidemii, gdzie 2/3 ludności danego kraju nagle umiera.
Jest znacznie mniej śmiertelnych chorób.
Do XIX czy nawet XIX wieku powszechne było, że ludzie umierali od ukąszeń pszczoły. Jeden z królów Anglii nawet tak zmarł. Nie było nauki, nie było medycyny. Ludzie przez większość czasu wierzyli, że odpowiedź na wszystko jest w Biblii. Dopiero po zakończeniu średniowiecza zaczęto myśleć inaczej.
Praca też jest ważna. Praca dobrze wpływa na funkcjonowanie człowieka. Czuje on się potrzebny. Produkuje coś dla siebie i dla innych. Niektórzy ludzie dzięki swojej pracy rozwijają się, zdobywają nowe umiejętności. Inni ratują życie ludzkie (lekarze). Jeszcze inni sprawiają, że mamy co jeść (rolnicy, przetwórcy), czym jeździć (mechanicy i producenci samochodowi), mamy prąd w domu i wodę (elektrycy i hydraulicy). Niektórzy swoją pracą ratują życie naszych pupili lub naprawiają nasze komputery (weterynarze i informatycy).
Bez pracy i edukacji nie byłoby tak rozwiniętego świata, jaki mamy.
Edukacja powoduje, że ludzie przestają być do siebie uprzedzeni bez powodu – zmniejsza się ryzyko wojen.
Praca też zmienia świat na lepsze, bo jak człowiek ma robotę, to nie myśli o głupotach.
Tak, zarówno praca, jak i edukacja mają ogromny wpływ na kształtowanie świata.
Edukacja jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na rozwój społeczeństw. Umożliwia ludziom zdobycie wiedzy i umiejętności, które są niezbędne do rozwiązywania problemów i innowacji. Z wykształconych ludzi rodzą się nowe pomysły, które mogą prowadzić do przełomowych odkryć naukowych, technologicznych, społecznych i kulturalnych.
Praca również ma kluczowe znaczenie dla zmiany świata. Przez pracę ludzie tworzą produkty i usługi, które zaspokajają potrzeby społeczne i ekonomiczne. Praca pozwala również na rozwijanie gospodarek, tworzenie miejsc pracy i zapewnianie dobrobytu.
Razem, praca i edukacja tworzą cykl, który prowadzi do ciągłego postępu i rozwoju.