Czy Dino to Polski sklep? Czy to franczyza?
Czy Dino to Polski sklep? Czy Dino to franczyza? Czy Dino funkcjonuje na zasadzie franczyzy, tak jak Żabka? Do kogo należy sklep Dino? Skąd pochodzi sklep Dino? Ile sklepów Dino ma w Polsce? Kto jest właścicielem sieci sklepów Dino?
5 Odpowiedzi
Tak, Dino to polski sklep. Istnieje od dawna, dopiero niedawno zaczęli się rozrastać intensywnie na cały kraj.
Firma nazywa się Dino Polska S.A. Dino zostało założone w 1999 roku przez Tomasza Biernackiego.
W każdym sklepie jest około 5 tys. pozycji asortymentu, a także stanowisko mięsne.
Obecnie są w małych i dużych miastach i na przedmieściach.
Ostatnio byłam na weekend w mieście, gdzie są niecałe 3 tys. mieszkańców i jest tam Dino.
Dino nie jest franczyzą. Przez pewien krótki czas funkcjonowało bodajże 12 sklepów na zasadzie franczyzy. Ale w 2018 roku włączono je do ogólnej sieci i teraz to są sklepy własne należące do sieci.
Na początku sklepy pod marką Dino działały tylko w zachodniej Polsce. Sieć się rozwijała, byli klienci i Tomasz Biernacki w 2007 r. założył spółkę Dino Polska Sp. z o.o.. Do tej spółki w ciągu kolejnych trzech lat dołączył wszystkie sklepy Dino.
Później musieli się przekształcić w spółkę akcyjną.
Od roku 2010 Dino jest wyłącznym dystrybutorem i właścicielem zakładów mięsnych Agro-Rydzyna. Od nich chyba jest to mięso w stanowiskach mięsnych Dino.
Tak, Dino to sklep Polski. Dla porównania – Biedronka to Portugalia, a Lidl jest niemiecki.
Nie działa na zasadzie franczyzy. Franczyzę można otworzyć np. pod marką Żabka. Żabki są franczyzami.
Dino jest polskie i widać to od razu jak się wejdzie 🙂 Może kiedyś doścignie zagraniczną konkurencję.