Czy towar z ekspozycji podlega gwarancji i reklamacji?
Czy towar z ekspozycji podlega gwarancji i reklamacji? Czy jeśli kupuję świadomie coś z ekspozycji i okazuje się, że to jest uszkodzone, to mogę to zwrócić? Albo oddać na gwarancję? Czy można zwrócić towar z ekspozycji? Czy można oddać na gwarancję towar z ekspozycji?
5 Odpowiedzi
Towar z ekspozycji podlega reklamacji tak samo, jak normalny towar. Gdyby miał nie podlegać, musiałbyś podpisać jakiś specjalny dokument w tej sprawie.
Konsument ma zawsze prawo do reklamacji, niezależnie czy towar jest przeceniony, z ekspozycji, czy kupiony za normalną cenę nie z ekspozycji.
Co do gwarancji – również jak najbardziej towar podlega gwarancji, chyba że świadomie kupujesz uszkodzony – i sklep i ty wiecie o uszkodzeniu i akceptujesz to uszkodzenie. Wtedy nie możesz się zwrócić w ramach gwarancji o naprawę.
Towar z wystawy / ekspozycji to taki sam nowy towar, jak towar nie wystawiony. Podlega tym samym zasadom. Po prostu więcej osób go macało, ale musi działać i dostajesz na niego normalnie gwarancję. Jeśli jest uszkodzony, to sklep sobie wlicza to w koszty i nie wystawia na sprzedaż.
Ja kupiłem kiedyś telefon z wystawy, był 70 zł tańszy od nowych sztuk. I gdy się zepsuł po 8 miesiącach nie z mojej winy, przyjęto go na gwarancję.
A jak kupujesz np. na X-kom online, to tam połowa rzeczy jest z wystawy i nawet o tym nie wiesz. Mnie dwa razy przysłali laptopa z uszkodzonym przyciskiem (raz w Asusie była uszkodzona spacja, raz w Lenovo Control). Mojemu koledze przysłali laptopa, który pierwsze uruchomienie miał półtora roku temu, można to było sprawdzić.
Każdy towar, nawet ten z ekspozycji, podlega gwarancji oraz reklamacji. Jeśli miałoby być inaczej to byłoby to zapisane w regulaminie sklepu.