Jak zbyć telemarketera? Jak zakończyć szybko rozmowę?
Czy wydzwaniają do was telemarketerzy? Jak ich zbywacie? Jak zakończyć szybko rozmowę i najlepiej w taki sposób, aby więcej nie dzwonili? Da się jakoś pozbyć wydzwaniających telemarketerów?
6 Odpowiedzi
Nie ma sensu bawić się w kulturalne zbywanie. Za dużo tego jest w dzisiejszych czasach. Ja po prostu się rozłączam bez słowa.
Ja zgodzę się z tym powyżej. Sam przez chwilę pracowałem w call center i już wolałem, jak ktoś się od razu rozłączył, zamiast kombinując, albo co gorsza obrażając mnie, co też się zdarzało.
Tym bardziej, że czasami jak ktoś chce grzecznie zrezygnować, to pracodawca nakazuje, aby łatwo się nie poddawać i dalej przekonywać tę osobę. Ale to przeważnie była strata czasu.
Ja zawsze mówię, że nagrywam tę rozmowę i przeważnie się rozłączają. Czasami jeszcze pyskują.
Mówisz „dziękuję, nie jestem zainteresowany/a” i rozłączasz się, nie czekając na odpowiedź.
Ja zawsze staram się mówić coś śmiesznego. Raz powiedziałem do gościa, że wywiozą go na Syberię za to dzwonienie. Innym razem do kobiety, że u nas w Zamku nie ma dachu, a w mojej komnacie nie potrzebuję zasilania. Czasem ludzie się rozłączają, czasem zaśmieją.
Oto kilka skutecznych sposobów na szybkie zakończenie rozmowy z telemarketerem:
-
Bądź stanowczy:
- „Dziękuję, ale nie jestem zainteresowany/a. Proszę mnie więcej nie kontaktować.”
- „Proszę usunąć mój numer z bazy danych.”
-
Przerwij uprzejmie:
- „Przepraszam, ale jestem teraz zajęty/a. Muszę kończyć.”
-
Technika „kanapki”:
- Podziękuj, odmów, pożegnaj się: „Dziękuję za telefon, ale nie jestem zainteresowany/a. Do widzenia.”
-
Poproś o materiały:
- „Proszę przesłać mi informacje e-mailem. Do widzenia.”
-
Odwołaj się do decydenta:
- „Nie podejmuję takich decyzji. Proszę skontaktować się z [inna osoba/dział].”
-
Użyj wymówki:
- „Właśnie wychodzę z domu. Muszę kończyć.”
Pamiętaj, by być stanowczym, ale uprzejmym. Nie wdawaj się w dyskusje i nie podawaj zbyt wielu informacji osobistych.