Ile czasu jest na zwrot towaru w Media Markt?
Kupiłam w Media Markt klawiaturę, ale jestem z niej kompletnie niezadowolona, tzn. sama klawiatura jest fajna, ale jest za wielka, nie mieści mi się w szufladzie od biurka razem z myszką. Ile czasu mam na zwrot? Kupiłam w czwartek.
14 Odpowiedzi
14 dni. Oczywiście czym szybciej tym lepiej. Zapakuj ją i zadbaj by wyglądała jak że sklepu 😉
Jak ja coś kiedyś kupowałam to powiedzieli że mam 7 dni aby przyjść z paragonem gdyby coś było nie tak. Chyba słuchawki wtedy kupowałam ale nie wiedziałam czy wejście mają dobre.
Dokonujący zakupu Towaru Konsument który zawarł umowę na odległość może od tej umowy odstąpić bez podania przyczyn składając oświadczenie na piśmie w terminie do trzydziestu (30) dni od dnia wydania Towaru, lub jego ostatniej części. Aby skutecznie odstąpić od umowy wystarczy wysłać do Sprzedającego przed upływem ww. terminu podpisane oświadczenie Konsumenta o odstąpieniu od umowy. Konsument może, lecz nie musi skorzystać z wzoru oświadczenia znajdującego się poniżej. Oświadczenie z podpisem Konsumenta może zostać wysłane w postaci skanu drogą elektroniczną na adres [email protected], lub w oryginale pocztą na adres Sprzedającego. Oświadczenie może być złożone w postaci elektronicznej, opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu (podpis elektroniczny) lub bez podpisu elektronicznego. Można je także złożyć osobiście u Sprzedającego lub w innym sklepie sieci Media Markt.
Dokonujący zakupu Towaru Kupujący niebędący Konsumentem, który zawarł umowę na odległość może od tej umowy odstąpić bez podania przyczyn składając oświadczenie na piśmie w terminie do siedmiu (7) dni od dnia wydania Towaru, lub jego ostatniej części. Aby skutecznie odstąpić od umowy wystarczy wysłać do Sprzedającego przed upływem ww. terminu podpisane oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Kupujący niebędący Konsumentem może, lecz nie musi skorzystać z wzoru oświadczenia znajdującego się poniżej. Oświadczenie z podpisem Kupującego niebędącego Konsumentem (w przypadku osób prawnych – osoby uprawnionej do reprezentacji) może zostać wysłane w postaci skanu drogą elektroniczną na adres [email protected], lub w oryginale pocztą na adres Sprzedającego. Oświadczenie może być złożone w postaci elektronicznej, opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu (podpis elektroniczny) lub bez podpisu elektronicznego. Można je także złożyć osobiście u Sprzedającego lub w innym sklepie sieci Media Markt.
W razie skutecznego odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą, a Kupujący jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. Zwrot Towaru powinien nastąpić niezwłocznie, najlepiej wraz z wysłaniem oświadczenia o odstąpieniu, albo oddzielnie – jednak nie później niż w terminie czternastu (14) dni od dnia wysłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Do przesyłki ze zwracanym Towarem powinien zostać dołączony oryginał podpisanego oświadczenia o odstąpieniu od umowy, chyba że wcześniej takie oświadczenie zostało wysłane pocztą, kurierem, albo złożone osobiście u Sprzedającego lub przesłane w formie elektronicznej wiadomości e-mail. W razie wykonania przez Kupującego prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży zwrot Towaru przez Kupującego może nastąpić w miejscu wydania Towaru lub w dowolnym sklepie sieci Media Markt na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, lub za pośrednictwem podmiotu trzeciego świadczącego usługi kurierskie, transportowe lub pocztowe.
Zwracany Towar powinien znajdować się w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru i nie wykraczała poza zwyczajowo przyjęte korzystanie z Towaru. Kupujący powinien zwrócić Towar w takim składzie ilościowym i jakościowym, w jakim go otrzymał (z zastrzeżeniem zdania poprzedniego). W szczególności do Towaru powinny być dołączone wszelkie otrzymane wraz z Towarem części, akcesoria, instrukcje, warunki użytkowania i inne dokumenty, a także dokument poświadczający zakup. Zalecane jest, aby zwracany Towar był zapakowany w oryginalne opakowanie, chyba że zostało ono usunięte w celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru i nie wykraczało poza zwyczajowo przyjęte korzystanie z Towaru. W takim przypadku należy zadbać o to, aby Towar był bezpiecznie zapakowany w celu uniknięcia ryzyka uszkodzeń w transporcie. Przesyłkę przed nadaniem należy oznaczyć właściwym adresem Sprzedającego, do którego Towar jest zwracany.
Zwrot uiszczonej przez Kupującego ceny Towaru i poniesionych kosztów dostawy do Kupującego zostanie dokonany w terminie czternastu (14) dni od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący. Zdanie powyżej nie ma zastosowania do sytuacji, w której Kupujący dokonał zapłaty wybierając uprzednio formę płatności „za pobraniem”, dokonał płatności na konto Sprzedającego za pomocą przekazu pocztowego albo dokonał płatności przy użyciu innej formy przekazu środków pieniężnych, za pośrednictwem firm świadczących takie usługi. Sprzedający dokona wówczas zwrotu wpłaconych przez Kupującego środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez Kupującego.
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Kupującemu w przypadku umowy:
1) dotyczącej nagrań dźwiękowych lub wizualnych danych albo programów komputerowych dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte przez Kupującego;
2) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Kupującego przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu Kupującego o utracie prawa odstąpienia od umowy
3) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Kupującego; a Kupujący został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia utraci prawo odstąpienia od umowy
4) w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Kupującego lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (w szczególności wskutek imiennej rejestracji produktu przez Kupującego w bazie danych producenta, co powoduje przypisanie produktu do Kupującego)
5) sprzedaży Towarów, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami
6) w której przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia
7) w której Kupujący wyraźnie żądał, aby Sprzedający do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedający świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Kupujący żądał, lub dostarcza Towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Kupującemu w odniesieniu do dodatkowych usług lub Towarów;
8) w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczony w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
9) o dostarczenie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
10) o świadczenie usług w zakresie przewozu Towarów, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
Kupujący ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
1) W razie przesyłania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży w formie elektronicznej, Sprzedający niezwłocznie potwierdza Kupującemu otrzymanie oświadczenia.
2) Wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży znajduje się w załączniku do niniejszych Ogólnych Warunków Umowy Sprzedaży.
Z tego co ja wiem, w media markt jest 7 dni na zwrot towaru. Kiedyś oddałam głośniki, ponieważ nie działały po podpięciu do mojego komputera (ale nie były uszkodzone, testowali przy mnie) i nie robili żadnego problemu. Dostałam możliwość kupienia czegoś innego za te same lub większe pieniądze. Ale nie chcieli gotówki oddać.
Ja ostatnio pytałam w media markt, ile mam czasu, to pani powiedziała że 7 dni. Podobno w sklepie internetowym jest dłuższy czas na zwrot towaru i lepiej kupować przez internet. Wtedy też jest bezpieczniej, nie ma ryzyka, że zgubicie paragon.
Słyszałem już wiele teorii na temat tego, ile jest czasu na zwrot towaru w media markt. Najlepiej idź jak najszybciej, nie czekaj. Najbezpieczniejszy termin jest 7 dni, ale najlepiej przetestować sprzęt pierwszego dnia i jak coś jest nie tak, to oddać. Póki temat jest świeży.
Lepiej nie czekać zbyt długo bo może być w końcu za późno. Przepisy przepisami, ale wiemy jakie jest życie. Mnie się wydaje, że te 7 dni to minimum. Jak ja chcę coś zwrócić to robię to jak najszybciej, nie lubię odkładać niczego na później, taki mam charakter.
Zwracany Towar powinien znajdować się w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru i nie wykraczała poza zwyczajowo przyjęte korzystanie z Towaru. Kupujący powinien zwrócić Towar w takim składzie ilościowym i jakościowym, w jakim go otrzymał (z zastrzeżeniem zdania poprzedniego). W szczególności do Towaru powinny być dołączone wszelkie otrzymane wraz z Towarem części, akcesoria, instrukcje, warunki użytkowania i inne dokumenty, a także dokument poświadczający zakup. Zalecane jest, aby zwracany Towar był zapakowany w oryginalne opakowanie, chyba że zostało ono usunięte w celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru i nie wykraczało poza zwyczajowo przyjęte korzystanie z Towaru. W takim przypadku należy zadbać o to, aby Towar był bezpiecznie zapakowany w celu uniknięcia ryzyka uszkodzeń w transporcie.
Witam,chcialbym sie odniesc do tej czesci regulaminu MediaMarkt.
Kupilem i zaplacilem przez internet przystawke do TV a odebralem w markecie,w domu delikatnie rozpakowalem i podlaczylem do TV i okazalo sie ze nie spełnia moich oczekiwan.Nawet nie zrywalem folii ochronnych.Zapakowalem do pudelka dokladnie tak jak bylo i chcialem oddac.Pracownik odpakowal pudelko i okazalo sie ze przy porcie HDMI jest minimalna ok 1-2 milimetra ryska(przystawka z polerowanego czarnego aluminium)widocznie przy podlaczniu kabla nie trafilem idealnie w złącze(naprawde sie starałem)ryska jest tak mala ze wydaje mi sie ze nie wykracza to poza zwyczajowo przyjęte korzystanie z Towaru.Jednak pracownik nie przyjal zwrotu bo produkt nie jest w idealnym stanie.Czy mozna cos z tym zrobic?
Spróbuj odesłać bezpośrednio, nie idź do media markt. Jeśli można odesłać to do pocztą, to może pocztą nie będą przysyłać Ci z powrotem.
Jak ostatnio coś kupowałem, to Pani w Media Markt powiedziała, że w ciągu 7 dni ewentualnie mogę zwrócić, jak zapytałem, czy można oddać. Kupowałem słuchawki dla syna, ale nie wiedziałem, czy mu się spodobają. No i mu się nie spodobały i oddałem je i nie było problemu.
Najlepiej nie czekać długo. Skoro wiesz, że chcesz coś zwrócić to lepiej iść jak najszybciej. Najlepiej w ciągu 7 dni. Tyle dni to taki bezpieczny termin. Na stronie internetowej media markt też jest taka informacja jeśli chodzi o zakupy przez internet: „Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając oświadczenie na piśmie w terminie do 30 dni od dnia wydania Towaru.” No ale to się tyczy tylko tego, jak kupi się coś przez internet. W stacjonarnym sklepie to nie wiem.
Ja ostatnio zamówiłem przez internet w media markt klawiaturę, ale mi się nie podobała, odesłałem po tygodniu i nie było problemu, zwrócili mi kasę. Wszystko teraz kupuję online praktycznie. Moja siostra zwracała w sklepie stacjonarnym, to była po 4 dniach bodajże i przyjęli bez problemu.
Lepiej nie czekać ze zwrotem. Im szybciej zwrócisz tym masz większe prawdopodobieństwo, że przyjmą zwrot. O ile nie uszkodziłaś towaru.
Również uważam, że jeśli chcesz coś zwrócić to lepiej zrób to jak najszybciej, na przykład na drugi dzień. Najpewniej jest to 7 dni, ale po co czekać do ostatniej chwili.