Czy sklep internetowy może odmówić zwrotu towaru?
Czy sklep internetowy może odmówić zwrotu towaru? Czy też nie można odmówić zwrotu towaru? I czy wszystkie grupy towarów są objęte takimi samymi przepisami?
4 Odpowiedzi
Ogolnie to dużo zalezy od regulaminu sklepu. Ale sklepy inetrnetowe tak mają taką zasadę, że klient ma dwa tygodnie na zwrot towaru nawet bez podawania przyczyny. Ogólnie wszystkie sklepy powinny przyjmowac reklamację jeślitowar jest uszkodzony lub nie odpowiada temu co w prezentowanej ofercie.
No właśnie regulamin sklepu, ale też prawa konsumenta. Sam regulamin musi byc napisany zgodnie z obowiązującymi prawami konsumenta. Tak żeby obie strony mogły równomiernie przestrzegać tego regulaminu.
Jeśli zwracasz towar, ponieważ się po prostu rozmyśliłeś, to tak – sklep może odmówić zwrotu. Niektóre sklepy przyjmują zwroty niezależnie od okoliczności i jawnie o tym informują, niektóre jednak nie.
Towar możesz zwrócić niezależnie od okoliczności tylko wtedy, gdy towar jest niezgodny z umową. A kiedy jest niezgodny z umową?
- Gdy jest uszkodzony,
- Nie spełnia oczekiwań konsumenta, a oczekiwania te powstały w wyniku zapewnień sprzedawcy, producenta lub jego przedstawiciela,
- Gdy towar nie nadaje się do celu, do jakiego zwykle wykorzystuje się dany typ towaru.
Sklepy internetowe mogą odmówić zwrotu. Najczęściej mają politykę 14 dni na zwrot, ponieważ nie zawsze przy zakupie online kupimy to, co dokładnie chcemy. W sklepach odzieżowych standardem jest, że można zwrócić towar. Czasami ludzie zamawiają po kilka sztuk, przymierzają i odsyłają te, które nie pasują.
Spala się w ten sposób mnóstwo paliwa niepotrzebnie. Miejmy nadzieję, że wkrótce w powszechny użytek wejdą drony transportujące towar, zasilane elektrycznie ze słońca.