Czy zmiana adresu spółki wymaga uchwały zarządu?
Czy zmiana adresu spółki wymaga uchwały zarządu? Co trzeba wiedzieć, zmieniając adres spółki w Polsce?
1 Odpowiedź
Jeśli określona spółka chce zmienić swoją siedzibę, do czego ma prawo w każdym momencie wykonywania swojej działalności, musi podjąć w tym celu kilka niezbędnych czynności.
Między innymi należy dokonać zmiany umowy spółki w zakresie oznaczenia nowej siedziby czyli miejscowości organu zarządzającego. W tym celu niezbędne jest podjęcie uchwały o zmianie umowy spółki. Jeśli umowa była zawarta w formie aktu notarialnego, niezbędna jest wizyta u notariusza, który sporządzi protokół z zebrania wspólników, którzy podejmą stosowną uchwałę w tej sprawie. Jeżeli jednak umowa była zawarta w zwykłej formie pisemnej, nie wymaga to wizyty w kancelarii notarialnej.
Dodatkowo każda zmiana umowy spółki wymaga zgłoszenia tej informacji do Krajowego Rejestru Sądowego. Musi to być sąd okręgowy, w którym znajdują się akta rejestrowe danej spółki. Dokonuje się tego przy pomocy odpowiedniego formularza.
Ostatnim krokiem jest wysłanie informacji o zmianie siedziby do właściwego urzędu skarbowego.