Firma kurierska przekazała moją paczkę obcej osobie – co mogę zrobić?
Zamówiłem prezent urodzinowy dla mojej małżonki, był on kosztowny i włożyłem bardzo dużo czasu w to, aby go zamówić i bardzo dużo wysiłku w to, aby to ukryć przed małżonką.
Zamówiłem to w sklepie internetowym, nie napiszę jakim, ponieważ to nie wina sklepu.
Przesyłka szła firmą kurierską DPD. Niestety dostarczyli ją jakiejś całkiem obcej osobie, ktoś prawdopodobnie podał fałszywe dane, nawet nie wiem pod jaki adres poszła.
Nawet, jeśli odzyskają to, to i tak już będzie przez kogoś otwarte, ponieważ oczywiście gdyby to odebrała uczciwa osoba, to skontaktowałaby się ze mną lub DPD.
I przede wszystkim cała niespodzianka poszła się j…ć, ponieważ afery z dostarczeniem paczki do kogoś innego nie mogłem ukryć przed żoną, gdyż gotuje się we mnie odkąd tylko się o tym dowiedziałem.
A dowiedziałem się o tym na stronie śledzenia przesyłek, 6 godzin po fakcie się dowiedziałem, że przesyłkę dostarczono do kogoś innego (podane było powszechne polskie nazwisko, więc wiadomo że ktoś skłamał). Moje nazwisko jest rzadkie i nie można było w żadnym wypadku pomylić tych 2 nazwisk.
Co więcej, kasę zapłaciłem z góry.
Co mogę zrobić w takiej sytuacji? Pozwać ich do sądu? Iść na policję? Zgłosić reklamację w sklepie internetowym?
Skontaktowałem się z nimi, to „próbują wyjaśnić losy paczki” i „nie wiedzą kiedy się ze mną skontaktują”.
7 Odpowiedzi
Kurierzy DPD czasami zostawiają paczki sąsiadom albo komuś z rodziny jak ktoś mieszka np. w tym samym podwórku. Jesteś pewien, że nikt z twojej okolicy tego nie odebrał? Albo ktoś z rodziny? Ile czasu minęło, odkąd nastąpiła ta sytuacja?
Może kurier jakiś początkujący, albo miał ciężki dzień. Ja często odbieram paczki od DPD i wszystko w porządku. Ale wiadomo to już trochę przegięcie, ale gdyby kurier dał paczkę nie tobie, tylko komuś innemu i paczkę utracisz, dostaniesz pieniądze z powrotem od sklepu lub firmy kurierskiej.
Jeśli w końcu paczka do Ciebie dotrze to ja nie robiłabym szumu. Może to tylko jednorazowy incydent. Jeśli coś takiego by się powtórzyło to wtedy jakieś poważniejsze kroki bym podjęła.
Ciekaw jestem jak ta sprawa się rozwiązała i wyjaśniła? Mogę powiedzieć jedno, ja właśnie zamówiłem usługę u tej firmy, na szczęście nie bezpośrednio a przez platformę logistyczną innej firmy, która jest pośrednikiem.
Najpierw kurier DPD nie pojawił się w wyznaczonym terminie, dopiero po zgłoszeniu tego do pośrednika, na następny dzień przyjechał. Pomijając już fakt, że napisane było kiedy będzie i rodzina musiała na niego czekać, a on nie przyjechał. Po odebraniu paczki na następny dzień, nawet jej nie zaksięgowali w systemie śledzenia.
Dopiero teraz, trzeciego dnia znalazłem ją w systemie i jeszcze bezczelnie napisali, że paczka nie była gotowa na czas do odebrania. Oczywiście mam dowody, że była przygotowana nawet dzień wcześniej, bo ktoś z rodziny zrobił przezornie zdjęcie z datą i godziną i korespondowaliśmy wtedy przez komunikator, więc tak łatwo tego nie zatuszują w razie większych problemów z paczką.
Jeśli paczka ostatecznie trafi do ciebie to pół biedy. Ale jeśli przepadła, no to musisz złożyć reklamację. Jeśli reklamacja nie zostanie przyjęta, idź do kancelarii adwokackiej i pozwij ich. Wygrasz pozew na 100% i zarobisz kupę kasy.
Nie denerwuj się na kuriera i nie panikuj. Jeśli kurier dał paczkę osobie trzeciej, miał ku temu powód, oni nie rozdają paczek byle komu na prawo i lewo.
Najważniejsze, to nie ulegać emocjom, chociaż czasami jest to trudne. Szczególnie, gdy coś jest bardzo ważnego.
Zazwyczaj dostaje się e-maila z numerem telefonu kuriera. Najlepiej do niego zadzwonić i zapytać, komu konkretnie dał paczkę, gdzie.
Mnie też się zdarzyło, że kurier z firmy DPD dał paczkę sąsiadowi, właśnie wtedy po prostu do niego zadzwoniłem, bo już miałem numer.
Większość kurierów zazwyczaj dzwoni przed dostarczeniem paczki, tak więc gdy dzwoni obcy numer w dniu, w którym mamy odebrać paczkę, trzeba odebrać.
A i jedyne co można robić to reklamować. A wcześniej ubezpieczać paczkę. Najlepiej jest od razu kontaktować się w takiej sytuacji ze sklepem, który wysyłał, niech załatwiają, resztę można również do DPD reklamować.