Jak zoptymalizować stronę internetową pod SEO?
W jaki sposób zoptymalizować stronę internetową, aby była dobrze dostosowana pod SEO i przyjazna do pozycjonowania? Jakie elementy powinna zawierać? Jak być zbudowana?
7 Odpowiedzi
Strona zoptymalizowana pod SEO powinna:
1. Mieć elementy title, meta description, opcjonalnie keywords w sekcji head
2. Zawierać elementy og:meta do zasysania danych na facebook
3. Zawierać odpowiednią strukturę nagłówków , etc.
4. Powinna szybko się ładować. Jeśli jest na systemie CMS to uruchomić cache.
5. Treści strony powinny zawierać słowa kluczowe, które są ważne dla znalezienia strony w google.
6. Strona powinna być ogólnie wysokiej jakości, jak jest np. zbudowana na gotowym szablonie i z użyciem darmowych fotek, to ma mniejsze szanse, niż na autorskim szablonie i stockowymi fotkami.
7. Obrazki powinny zawierać atrybut alt.
Jak spełnisz te warunki, optymalizacja SEO twojej strony jest na bardzo wysokim poziomie. I warto optymalizować strony pod SEO, nawet jak nie chcesz pozycjonować.
Jeszcze do tej listy powyżej dodałbym dostosowanie do wersji mobilnej. Dobra optymalizacja SEO == poprawnie i szybko działająca wersja mobilna, jest to bardzo ważne.
I kolejna rzecz – unikalne treści, nie kopiowane z internetu. Teksty muszą być unikalne.
To prawda, optymalizacja pod mobilne jest ważna. Nie wspomniałem o tym, bo dla mnie to oczywistość i to już nie tylko dotyczy SEO, połowa wizyt obecnie na większości stron jest z mobilnych i to oczywiste, że strona musi być przystosowana do mobilnych, aby była przyjazna SEO.
Na swojej liście nie uwzględniłem innego ważnego czynnika – przyjazne adresy URL. Jest to bardzo ważne, czyli nie może być adresstrony.pl/p=929, czyli adresstrony.pl/nazwa-podstrony
Czy lepiej jest zbudować stronę internetową w czystym htmlu, zamiast na systemie CMS, aby była lepiej zoptymalizowana pod SEO, czy to bez różnicy? Skoro prędkość ma znaczenie?
Aby zoptymalizować stronę internetową pod SEO, trzeba zadbać o szybkość jej działania, zastosowanie odpowiednich tekstów na stronie, ważnych dla pozycjonowania, a także najlepiej zrobić ją na własnym szablonie, jeśli to np. joomla czy wordpress. Gotowe szablony są tańsze i łatwiejsze w użyciu, ale są ciężkie i powodują włamania. A włamania to katastrofa dla seo, czasem strona kilka dni potrafi być nieczynna po włamaniu.
Należy unikać zbędnego kodu HTML. Obrazki używane na stronie najlepiej w formacie webp. Do WordPressa są pluginy pozwalające na taką konwersję.
Obowiązkowo powinna być mapa strony w formacie XML.
Atrybuty title i meta description również muszą znajdować się w źródle strony, a także Open Graph meta.
Należy zadbać o favicon i ikony w różnych rozmiarach na potrzeby na przykład jak ktoś tworzy sobie skrót na pulpicie w telefonie.
Istnieje wiele rzeczy, które możesz zrobić, aby zoptymalizować swoją stronę pod kątem SEO. Oto kilka wskazówek:
1. Używaj tytułów i opisów bogatych w słowa kluczowe.
Upewnij się, że znaczniki tytułu i opisu Twojej strony zawierają słowa kluczowe, na które się nastawiasz. Pomoże to Twojej witrynie pokazać się w wynikach wyszukiwania, gdy ludzie szukają tych słów kluczowych.
2. Używaj treści bogatych w słowa kluczowe.
Zawrzyj słowa kluczowe, na które celujesz w treści swojej strony. Pomoże to stronom Twojej witryny uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, gdy ludzie szukają tych słów kluczowych.
3. Używaj meta tagów bogatych w słowa kluczowe.
Meta tagi to znaczniki HTML, które dostarczają informacji o stronie internetowej. Niektóre meta tagi, jak np. tag „keywords”, mogą zawierać słowa kluczowe, na które kierujesz swoją uwagę. Zawarcie tych słów kluczowych w meta tagach może pomóc stronom Twojej witryny w uzyskaniu wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania.
4. Używaj bogatych w słowa kluczowe znaczników alt.
Znaczniki alt są używane do opisywania obrazów na stronie internetowej. Zawarcie słów kluczowych w znacznikach alt może pomóc obrazom Twojej witryny w uzyskaniu wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania.
5. Promuj swoją stronę w mediach społecznościowych.
Media społecznościowe mogą być świetnym sposobem na promowanie Twojej strony i jej zawartości. Kiedy udostępniasz zawartość swojej strony w mediach społecznościowych, upewnij się, że zawiera ona słowa kluczowe, na które kierujesz swoją uwagę. Pomoże to ludziom znaleźć Twoją stronę internetową, gdy szukają tych słów kluczowych.