Jaki towar nie podlega zwrotowi? Kiedy nie można zwrócić?
Jakiego towaru nie można zwrócić? Jaki towar nie podlega zwrotowi? Kiedy konsument ma prawo zwrócić towar, a kiedy nie ma prawa?
6 Odpowiedzi
Na prawie każdy towar masz 30 dni zwrot. No właśnie, prawie. Zwrotowi nie podlegają leki ani inne sprzęty zakupione w aptece. Nie podlega również bielizna. Chyba nikt nie chciałby chodzić w używanych raz majtkach czy skarpetkach…
Nie możesz zwrócić np. soczewek kontaktowych, kiedy już zostaną otwarte. Nie możesz także zwrócić szyn relaksacyjnych, które stosowane są przy leczeniu, bądź może raczej przy odciążaniu stawów przy np. bruksizmie. To samo dotyczy wszelkiego rodzaju bielizny osobistej.
Warto zauważyć, ze te sklepy w których jest napisane „reklamacji nie przyjmuje się” czy coś podobnego powinny trafić do rzecznika praw konsumenta na dywanik. A sytuacja wynika chyba głównie z tego faktu, że sklepowym nie chce się wycofywać towaru i prowadzić całej dokumentacji związanej z przeprowadzeniem reklamacji.
Jeśli coś zepsujesz z własnej winy i minie 2 tygodnie od zakupu, to nie możesz tego zwrócić w innym przypadku jeśli rzecz jest nie używana a najlepiej jeszcze z metką, to nie ma co się bać. Każdy sklep powinien przyjąć ten towar.
Na pewno wiem, że w Pepco zwrotowi nie podlega bielizna. Ponadto jeśli kupisz gdzieś jakiś kosmetyk i go otworzysz to nie możesz go zwrócić.
Przy zakupach online masz 14 dni na zwrot bez podania przyczyny. Ale niektóre towary są wyjątkiem: produkty higieny osobistej (bielizna, kosmetyki po otwarciu), żywność, płyty CD/DVD po rozpakowaniu, towary na zamówienie (personalizowane), prasa, alkohol.
Nie można zwrócić też usług już wykonanych (np. fryzjer, naprawa) czy biletów lotniczych w niektórych taryfach.
Ważne: to dotyczy zakupów zdalnych. W sklepie stacjonarnym sprzedawca nie musi przyjąć zwrotu, chyba że towar jest wadliwy (wtedy reklamacja działa do 2 lat). Niektóre sieci przyjmują zwroty dobrowolnie jako polityka firmy.
Reklamacja wadliwego towaru to co innego niż zwrot – tam prawo działa zawsze, niezależnie od miejsca zakupu.