Po zgaszeniu silnika nawiew cały czas chodzi, klimatyzacja nie działa – Volvo S60
Mam problem w moim Volvo z wentylatorem do nawiewu, nie można regulować siły nadmuchu i klimatyzacja również nie chłodzi. Nawiew prawdopodobnie działa cały czas oprócz jak wyjmę bezpiecznik.
Jak włożę, to nawet przy wyjętym ze stacyjki kluczyku od razu się załącza i czasem dmucha słabo, a niekiedy dość mocno.
Na razie bezpiecznik mam wyjęty, aby akumulator nie padł.
Sprawdzany był panel sterowania i wszystko z nim było dobrze, więc problem musi być gdzie indziej.
6 Odpowiedzi
Na 90% to będzie uszkodzony rezystor dmuchawy. Przy tej usterce właśnie najczęściej z tym jest problem, nie słyszałem o innej sytuacji.
Mój znajomy miał taki problem właśnie przy Volvo S60 i problem był taki jak opisał Logan powyżej. Jedź do mechanika i Ci naprawią, chyba że sam jesteś mechanikiem i musisz to naprawić 🙂
Rezystor dmuchawy musisz mieć uszkodzony, jeśli w Volvo s60 po zgaszeniu silnika nawiew Ci chodzi i klima nie działa. Raczej dużo za naprawę nie zapłacisz.
My mamy Volvo s60 i u nas dokładnie był taki problem, jak opisujecie, sprawdziliśmy wasze odpowiedzi, pojechaliśmy do mechanika i było dokładnie to, co tutaj napisaliście, dzięki. Z mężem jedziemy nad morze za tydzień (mam dość blisko) i chcieliśmy koniecznie naprawić auto przed wyjazdem.
Rezystor dmuchawy jest przy samym wentylatorze. Powinno wystarczyć odkręcenie tylko dolnej osłony pod schowkiem i powinno ci się udać do niego dostać.
Jeśli nawiew w Twoim Volvo S60 nadal działa po wyłączeniu silnika, a klimatyzacja nie działa, może to wskazywać na kilka potencjalnych problemów:
- Awaria przekaźnika: przekaźnik nawiewu może być uszkodzony i nie przerywać obwodu po wyłączeniu zapłonu. Wymiana przekaźnika może rozwiązać problem.
- Uszkodzony moduł sterowania: moduł sterowania klimatyzacją lub moduł sterowania wentylatorem może być uszkodzony i nie wysyłać odpowiednich sygnałów do wyłączenia wentylatora.
- Awaria silnika wentylatora: silnik wentylatora może mieć zwarcie, które pozwala mu pracować niezależnie od ustawień lub stanu zapłonu.
- Usterka panelu sterowania klimatyzacją: panel sterowania klimatyzacją w kabinie może być uszkodzony, co może powodować problemy z regulacją nawiewu i działaniem klimatyzacji.
- Problem z instalacją elektryczną: może istnieć problem z wiązką przewodów, który powoduje, że prąd ciągle płynie do wentylatora, nawet po wyłączeniu zapłonu.
- Awaria klimatyzacji: jeśli klimatyzacja nie działa, możliwe, że występuje problem z jej komponentami, takimi jak kompresor, kondensator lub układ chłodzenia, co może również wpływać na działanie nawiewu.
Gdzie jest zlokalizowany ten resystor bo wystoapil dokladnie ten sam problem