Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej
Jakie metody pozycjonowania stosować, aby było ono skuteczne? Jak pozycjonować stronę internetową? Co jest dobrze widziane, a co źle? Jakie praktyki są najskuteczniejsze, a co może sprawić, że strona będzie zbanowana?
Czy pozycjonowanie strony internetowej się opłaca?
11 Odpowiedzi
Aby pozycjonowanie strony internetowej się opłacało i przyniosło jakieś efekty, należy:
1. Dobrze zoptymalizować stronę pod względem SEO. Inaczej pozycjonowanie może nie przynieść żadnych skutków
2. Pozyskiwać wartościowe linki do strony, ale nie za dużo naraz. Np. z innych stron www, dobrych katalogów stron www.
3. Unikać pozyskiwania śmieciowych linków.
4. Warto trochę się zareklamować, np. na innych portalach internetowych, aby świadomość marki/produktu pojawiła się i jakieś wejścia na stronę
5. Budować sobie zaplecze, czyli jakieś proste, ale unikalne i dobrej jakości stronki (to część strategii pozyskiwania linków).
6. Zgłosić stronę do Google Search Console.
7. Wykupić certyfikat SSL.
8. Być cierpliwym. Wiek domeny i wiek danych adresów URL ma bardzo duże znaczenie.
Aby sobie ułatwić pozycjonowanie, warto polować na jakieś domeny, które już wygasają i można je przechwycić. Inna opcja to rozmiar pozycjonowanej strony – pozycjonowanie jest skuteczniejsze, jak strona jest duża i ma więcej treści i więcej podstron.
Co do wielkości strony, to tutaj bym polemizował, nie musi być super duża, aby pozycjonowanie było skuteczne. Może być to nawet one page i wypozycjonujesz, jeśli jest dobrze zoptymalizowana, zawiera odpowiednią ilość słów kluczowych i nie stosuje się nieuczciwych praktyk i odpowiednio długo potrafi zatrzymać użytkownika na sobie.
Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej wymaga dobrze zoptymalizowanej strony i pozyskiwania wartościowych linków z internetu, to cała filozofia. A co i jak zrobisz, to już zależy od przyjętej strategii, budżetu, branży.
Logan podał dość wyczerpującą listę, jeśli pozycjonowanie ma być skuteczne, najbardziej ważne jest, aby na stronie pojawiały się ważne dla pozycjonowania frazy oraz aby w sieci było jak najwięcej, ale wartościowych, linków. Reklamować się nie ma sensu przy pozycjonowaniu, liczba wejść nie jest brana pod uwagę, google nie zna liczby wejść na strony, nie każda ma podpięte google analitycs lub skrypty googla.
Algorytmy i wymagania Google ciągle się zmieniają. Jeśli chcecie mieć skuteczne pozycjonowanie strony internetowej, należy obserwować, jak zachowują się pozycjonowane przez was strony przy określonych zachowaniach. Np. jak się zachowują przy przyroście linków, jak przy zmianie treści, jak przy dodawaniu treści, które adresy URL strony najlepiej sobie radzą.
I na podstawie obserwacji można opracować strategię skutecznego pozycjonowania.
Skuteczne pozycjonowanie to w sporej mierze czytanie zaleceń, które są pokazane w google search console po dodaniu strony (jeśli chodzi o optymalizację strony). Ważne jest też pozyskiwanie mocnych linków, jest to praktycznie najważniejszy aspekt pozycjonowania.
Skuteczne pozycjonowanie wspomaga też adwords, zwiększa ruch na stronie i prawdopodobieństwo, że linki w sieci pojawią się naturalnie.
Do skutecznego pozycjonowania bardzo ważne jest dobrze narzędzie SEO.
Najlepsze narzędzie SEO, z jakim ja miałem do czynienia (nic nie przebija go przydatnościowo i pod względem funkcjonalności) to:
Wszystko tu jest. Można mieć doskonałą kontrolę nad słowami kluczowymi, śledzić każdy aspekt ich używania, pojawiania się w google itd.
Za taką cenę jak oni chcą to jest pół darmo.
Do pozycjonowania potrzeba cierpliwości i zasobów. A także ostrożności. Kluczowe jest też to, aby dobrać sobie odpowiednią platformę do przedsięwzięcia. Jak np. macie sklep internetowy, nie każda platforma sklepowa pozycjonuje się tak samo dobrze. Jedne pozycjonują się lepiej, inne gorzej.
Jak macie coś na WordPressie, warto zainwestować w seopress.
Z mojego doświadczenia to chyba najlepszy plugin do WP do spraw SEO. Mało jest znany, bo jest nowszy od tych bardziej znanych. I jest lepszy.
PPZT – Prędkość, Poprawność, Zróżnicowanie Treści. To są czynniki, które pomagają w pozycjonowaniu niezmiernie. Strona musi być szybka, serwer musi być szybki. Najlepiej, aby na stronie były nie tylko teksty, ale też zdjęcia czy filmy.
Jakość strony oraz liczba linków prowadzących do strony. Te dwa parametry są dominujące. Jeśli strona zawiera to, czego szuka dany człowiek na daną frazę i po odwiedzeniu tej strony człowiek dalej nie szuka, ma ona spore szanse być wysoko w Google.
Korzystam z tego narzędzia i to prawda, że jest dobre. Łatwe w obsłudze, bardzo dobry i szybki support w razie pytań.